Algemene voorwaarden ThuisGebracht


Artikel 1 Definities

  1. ThuisGebracht is een onderneming die zich ten doel stelt het verkopen van verschillende producten waaronder begrepen vers fruit en groente via haar webshop. Hiernaast verkoopt zij tevens verse producten aan de deur en aan andere bedrijven voor doorverkoop, en verzameld zij aan de deur gegevens ten behoeve van partijen die zonnepanelen plaatsen.
  2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Klant' verstaan: de natuurlijke persoon of rechtspersoon of het samenwerkingsverband van natuurlijke en/of rechtspersonen of de namens deze handelende tussenpersoon of vertegenwoordiger die gebruikt maakt van de Diensten van ThuisGebracht en ThuisGebracht de opdracht geeft Diensten te verlenen zoals bedoeld in Lid 4.
  3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Overeenkomst' verstaan: de rechtsbetrekking tussen ThuisGebracht en Klant, een en ander in meest ruime zin.
  4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Diensten' verstaan: alle door ThuisGebracht en/of door haar ingeschakelde derden aan Klant geleverde producten en diensten, onder andere inhoudende het leveren va fruit, alsmede alle andere door ThuisGebracht ten behoeve van Klant verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Klant worden verricht.
  5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder 'Website' verstaan: de Website www.thuis-gebracht.nl.

Artikel 2 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

  1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Klant en ThuisGebracht gesloten Overeenkomsten waarbij ThuisGebracht Diensten aanbiedt of producten levert.
  2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met ThuisGebracht overeengekomen.
  3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van de Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.
  4. De Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende of gewijzigde opdrachten van Klant.

Artikel 3 De Overeenkomst

  1. Alle aanbiedingen op de Website zijn geheel vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
  2. De Klant kan contact opnemen met ThuisGebracht via de Website, e-mail of telefoon voor een van de aangeboden Diensten. ThuisGebracht zal met Klant overleggen omtrent zijn verwachtingen en kan daarna een offerte opmaken die per brief of per e-mail verstuurd zal worden. De Overeenkomst komt pas tot stand door ondertekening van de offerte of middels een opdrachtbevestiging.
  3. Klant kan tevens bestellingen doen op de Website. De Overeenkomst komt dan tot stand middels het plaatsen van een bestelling.
  4. Als ThuisGebracht een bevestiging naar Klant stuurt, is die beslissend voor de inhoud en uitleg van de Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. ThuisGebracht kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
  5. Indien Klant aantekeningen maakt of reacties geeft op de offerte van ThuisGebracht dan maken zij geen deel uit van de Overeenkomst, tenzij ThuisGebracht deze schriftelijk bevestigt.
  6. Een opdracht door Klant waaraan geen schriftelijke offerte vooraf is gegaan, behoeft schriftelijke aanvaarding door ThuisGebracht.

Artikel 4 Uitvoering van de Overeenkomst

  1. ThuisGebracht zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren. 
  2. ThuisGebracht heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  3. Bij het inschakelen van derden zal ThuisGebracht de nodige zorgvuldigheid in acht nemen en bij de selectie van deze derden, zoveel als dit in de relatie tot Klant redelijkerwijs mogelijk en gebruikelijk is, met Klant overleggen. De kosten van het inschakelen van deze derden komen voor rekening van Klant, en zullen door ThuisGebracht worden doorbelast aan Klant.  
  4. De Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan ThuisGebracht aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan ThuisGebracht worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan ThuisGebracht zijn verstrekt, heeft ThuisGebracht het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Klant in rekening te brengen.
  5. De Klant draagt er zorg voor dat ThuisGebracht zijn Diensten tijdig en deugdelijk kan verrichten. Indien Klant zijn afspraken hieromtrent niet nakomt, is hij gehouden de hieruit voortvloeiende schade te vergoeden.
  6. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient de Klant ThuisGebracht hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. ThuisGebracht dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan de Overeenkomst.

Artikel 5 Wijziging van de Overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen ThuisGebracht en Klant tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de Overeenkomst overgaan.
  2. Indien de Overeenkomst wordt gewijzigd, daaronder begrepen een aanvulling, is er sprake van een aanvullende opdracht. Over deze aanvullende opdracht zal vooraf een aparte afspraak over de honorering worden gemaakt. Zonder aanvullende offerte gelden de oorspronkelijke voorwaarden, waarbij de extra Diensten tegen het afgesproken tarief betaald worden.
  3. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van ThuisGebracht op en is voor de Klant geen grond om de Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.
  4. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen ThuisGebracht en Klant zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide partijen. Deze wijziging geschiedt schriftelijk.


Artikel 6 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de Overeenkomst

  1. ThuisGebracht is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te ontbinden, indien de Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat ThuisGebracht goede grond heeft te vrezen dat de Klant in die verplichtingen zal tekortschieten.
  2. Voorts is ThuisGebracht bevoegd de Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.
  3. Indien de Klant zijn uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is ThuisGebracht gerechtigd de Overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Klant, uit hoofde van wanprestatie, wel tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht.

 

Artikel 7 Annulering

  1. Annulering van de Overeenkomst na ondertekening van de offerte of plaatsing van de bestelling is niet mogelijk, tenzij de annulering uiterlijk gebeurt op de dag voor de levering.
  2. Annulering dient schriftelijk te geschieden en uitdrukkelijk te worden bevestigd door ThuisGebracht.
  3. Annulering kan niet meer geschieden indien een mail is verzonden, inhoudende dat het Product verzonden is, waarbij het tijdstip van ontvangst van dit bericht door Klant als leidend geldt.
  4. Bij gehele dan wel gedeeltelijke annulering worden alle op dat moment gemaakte kosten die uit de Overeenkomst voortvloeien in rekening gebracht.

 

Artikel 8 Kosten, honorering en betaling

  1. Alle genoemde bedragen in de offerte zijn in euro's en inclusief BTW, tenzij anders vermeld.
  2. De bedragen in de Webshop zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.
  3. ThuisGebracht heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen.
  4. Betaling geschiedt via bankoverschrijving, hierbij kan gebruik gemaakt worden van Ideal en Afterpay.
  5. Bij bestellingen aan de deur is het mogelijk om later te betalen als de inontvangstneming van de bestelling niet mogelijk is.
  6. Voor bestellingen binnen Nederland vraagt ThuisGebracht 4 euro en 95 cent verzendkosten. Indien de bestelling meer dan 30 euro bedraagt, of in de vorm van een van de aangeboden pakketten is, zal ThuisGebracht geen verzendkosten in rekening brengen.
  7. De Klant heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan ThuisGebracht mede te delen.
  8. Indien de Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat daarvoor verdere ingebrekestelling is vereist. De Klant is alsdan de wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
  9. Indien ThuisGebracht besluit een vordering wegens niet-betaling van één of meer niet-betaalde facturen langs gerechtelijke weg te incasseren, is Klant, naast de verschuldigde hoofdsom en de in artikel 8.7 genoemde rente, tevens gehouden alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te vergoeden. De vergoeding van gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten wordt vastgesteld conform het alsdan geldende Besluit dat ziet op vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

 

Artikel 9 Verzending en bezorging

  1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, vindt verzending plaats vanuit Houten.
  2. Indien een bestelling kwijtraakt of beschadigd wordt ontvangen, wordt er gezocht naar een passende oplossing in gezamenlijk overleg.
  3. ThuisGebracht bepaalt zelf de wijze van transport en verpakking. ThuisGebracht kan ervoor kiezen om de Producten persoonlijk te bezorgen, maar kan ook kiezen voor bezorging via PostNL of een andere postbezorger.
  4. De levertermijn van ThuisGebracht is afhankelijk van de bestelling.
  5. Indien de Producten na het verstrijken van de levertijd voor de Klant beschikbaar zijn maar niet door hem worden afgenomen, worden de Diensten te zijner beschikking opgeslagen voor zijn risico en op zijn kosten, ongeacht de reden van niet-afneming.

 

Artikel 10 Retournering

  1. Producten kunnen niet kosteloos geretourneerd worden, omdat het verse producten betreft, en deze vanwege hygiëne en houdbaarheid uitgezonderd zijn van de wettelijke retourneringsregeling.

 

Artikel 11 Aansprakelijkheid

  1. De Klant is verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst. ThuisGebracht is niet aansprakelijk voor schade, onder anderen op basis van een verkeerde bestelling, indien Klant onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.
  2. De levertermijn als genoemd in artikel 9 lid 4 kan slechts bij benadering worden opgegeven. Ofschoon steeds getracht zal worden de levertermijn na te komen, is ThuisGebracht nimmer aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding van de aldaar genoemde termijn. Overschrijding van de termijn geeft Klant geen recht de Producten te annuleren, of de ontvangst of betaling van de Producten te weigeren, noch is ThuisGebracht enige vergoeding verschuldigd jegens Klant.
  3. ThuisGebracht is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar ingeschakelde derden. Door gebruik te maken van de Diensten van ThuisGebracht, verleent de Klant de bevoegdheid aan ThuisGebracht om, als een door ThuisGebracht ingeschakelde derde zijn aansprakelijkheid wil beperken, die aansprakelijkheidsbeperking mede namens de Klant te aanvaarden.
  4. ThuisGebracht is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade.
  5. ThuisGebracht is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade na die is ontstaan na het eten van door haar geleverde producten.
  6. ThuisGebracht is niet aansprakelijk voor eventuele verschrijvingen op de Website.
  7. ThuisGebracht is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit de Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 12.
  8. De Klant vrijwaart ThuisGebracht voor aanspraken van derden, van welke aard ook, die verband houden met de Diensten.
  9. Indien ThuisGebracht aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door de Klant is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van ThuisGebracht met betrekking tot haar Diensten.
  10. De aansprakelijkheid van ThuisGebracht is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien ThuisGebracht niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot het door Klant betaalde bedrag.
  11. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van ThuisGebracht.
  12. Deze bepaling sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

Artikel 12 Overmacht

  1. Onder overmacht wordt verstaan, alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van ThuisGebracht, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van de Overeenkomst niet meer mogelijk is.
  2. Onder overmacht zoals in het vorige lid bedoeld, wordt mede verstaan, maar is niet beperkt tot: niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van ThuisGebracht zelf of een derde, abnormale weersomstandigheden, storingen in water- en energieleveringen, stakingen, ernstige storingen in de systemen van ThuisGebracht, brand, overstromingen, natuurrampen, rellen, oorlog of anderszins binnenlandse onrusten.
  3. In geval van overmacht wordt nakoming van de Overeenkomst opgeschort zolang de overmacht aanhoudt.
  4. Indien de overmacht langer dan één maand aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal ThuisGebracht overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die ThuisGebracht heeft gemaakt met betrekking tot de Overeenkomst.

Artikel 13 Garantie

  1. ThuisGebracht biedt een garantie voor de kwaliteit van de door haar geleverde producten, tot het verstrijken van d houdbaarheidsdatum, mits er is voldaan aan de op de verpakking aangegeven behandeling van de producten. De garantie houdt in dat ThuisGebracht de gebrekkige producten naar haar beste vermogen zal herstellen en indien nodig vervangen. Gebreken dienen schriftelijk bij ThuisGebracht te worden gemeld.
  2. De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, ondeskundig, onzorgvuldig gebruik, gebruik voor andere dan normale doeleinden of van buiten komende oorzaken, waaronder begrepen maar niet uitsluitend brand- of waterschade.
  3. De garantie is eveneens niet van toepassing indien de Producten door derden zijn gewijzigd of worden onderhouden.
  4. De periode van garantie is afhankelijk vanaf het de houdbaarheidsdatum, tenzij anders is overeengekomen.  
  5. Het in de algemene voorwaarden bepaalde ter zake van garantie, laat onverlet de garantieaanspraken van Klant uit hoofde van de wet.

Artikel 14 Reclame

  1. Klant is gehouden het geleverde Product op het moment van aflevering, althans binnen een zo kort mogelijke termijn, te inspecteren of te doen inspecteren. Daarbij behoort Klant te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen in de Overeenkomst is bepaald.
  2. Fouten of onjuistheden die bij een eerste inspectie geconstateerd kunnen worden, in acht nemende de eisen van redelijkheid en billijkheid, dienen binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst van de Diensten schriftelijk aan ThuisGebracht te worden gemeld, met overhandiging van het aankoopbewijs, tenzij dit onmogelijk dan wel onredelijk bezwarend is.
  3. Overige klachten, waaronder begrepen klachten die niet bij een eerste inspectie geconstateerd konden worden, dienen uiterlijk binnen één (1) maand schriftelijk te worden gemeld bij ThuisGebracht overeenkomstig het bepaalde in Lid 2.

 

Artikel 15 Vertrouwelijkheid van gegevens

  1. Elk der partijen garandeert dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der partijen als zodanig zijn aangeduid. ThuisGebracht kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 16 Intellectuele eigendom

  1. ThuisGebracht behoudt zich de rechten en bevoegdheden toe die hem toekomen op grond van de Auteurswet.
  2. Klant garandeert dat geen rechten van derden zich verzetten tegen beschikbaarstelling aan ThuisGebracht van gegevens. Klant zal ThuisGebracht vrijwaren tegen elke actie die gebaseerd is op de bewering dat zodanig beschikbaar stellen, gebruiken, bewerken, installeren of incorporeren inbreuk maakt op enig recht van derden.

Artikel 17 Klachtenregeling

  1. Indien Klant een klacht heeft dient Klant dit schriftelijk te zenden aan info@thuis-gebracht.nl of telefonisch te melden via 0652282142.

Artikel 18 Identiteit van ThuisGebracht

  1. ThuisGebracht is bij de KvK geregistreerd onder nummer 54976839 en draagt btw-identificatienummer NL201147920B01. ThuisGebracht is gevestigd aan Goudplevier 30 (3403 AT) te IJsselstein.
  2. ThuisGebracht is per e-mail te bereiken via info@thuis-gebracht.nl of middels de Website www.thuis-gebracht.nl en telefonisch op 0652282142.

Artikel 19 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op de rechtsverhouding tussen ThuisGebracht en haar Klant is Nederlands recht van toepassing.
  2. Alle geschillen die tussen ThuisGebracht en Klant mochten ontstaan worden beslecht door de bevoegde rechter van het Arrondissement Midden-Nederland.